Budapest a kínai termékek európai elosztó központja

kína
A logMASter egyik legfontosabb szolgáltatási területe a Kínából érkező gyűjtő (LCL) küldemények szállítmányozása.

A kínai szállítmányozó vállalatok Budapestben látják egyik logisztikai központjukat, amelyen át az ideszállított árujukat szétoszthatják más európai célországok felé, bár az ukrajnai háború akadályozza, hogy Magyarország fővárosa kihasználja ezt az esélyét – mondta a RailFreight hírportálnak Andy Luo, a Dimeco logisztikai vállalat régiós vezetője. A szakértő szerint Budapest egyedülálló árufogadási kapacitással és továbbszállítási útvonalakkal rendelkezik.
A kínai Hszian városából induló vasúti szerelvények Kazahsztánon, Oroszországon és Ukrajnán áthaladva két hét alatt elérhetik a magyar fővárost, miközben Záhonyban átrakodhatnak.

A kínai szállítók a célpontot elérve továbbszállíthatják az árujukat Bukarest és Constanza, vagy a szlovéniai Koper, vagy Duisburg, illetve Hamburg felé két-három napon belül. Ezt a lehetőséget sem Pozsony, sem Bécs nem kínálja, ezért a kínai cégek Budapestet részesítik előnyben a közeli fővárosokkal szemben. Összehasonlításképpen: Milánó felé a vasúti tranzitidő 10 nappal hosszabb, mint Budapestig, Budapestről azonban a milánó környéki címzettek 2-3 nap alatt közúton kiszolgálhatók.

Budapest a kínai termékek európai elosztó központja

Ezt a pozitív képet rontotta az Ukrajnában dúló háború, a vasúti szállítást át kellett irányítani a lengyelországi Malaszewice felé, ami azonban nem növelte jelentősen a szállítási időt. A háború ellenére a vasúton érkező forgalom folyamatos és sokkal megbízhatóbb a határidők tekintetében, mint a tengeri szállítmányozás.