Az európai vállalatok jól tudják, hogy ha a Távol-Keletről akarnak árut szállíttatni, akkor a szárazföldön a transz-szibériai útvonalon juthat el hozzájuk a szállítmányuk. Ez az új selyemút névre keresztelt kínai szállítási útvonal északi ága, amely Oroszországon és Fehéroroszországon keresztül éri el Finnországot vagy Lengyelországot és onnan Magyarországot. A logMASter napi indítással hoz ezen az útvonalon gyűjtő expressz árut Kínából – olcsóbban, mint a légi szállítás és sokkal gyorsabban, mint a hagyományos tengeri útvonalon.
Az orosz-ukrán háború előtt sok cég ezt tekintette a legjobb összeköttetésnek Kína és az Európai Unió között. Persze akkor még rövidebb volt az útvonal, mert Ukrajnán át vezetett és a magas tengeri fuvardíjak mellett a vasúti fuvardíjak is sokkal vonzóbbak voltak.
Kevesebben tudják, hogy van ennek az útvonalnak egy alternatívája, mégpedig a Kaszpi-tenger térségét átszelő középső folyosó – írja a német Logistics People Community hírportál. Az új selyemút tervet 2013-ban hirdette meg a pekingi vezetés. Az elképzelés célja az Európát és a Közel-Keletet valaha összekötő szárazföldi kereskedelmi kapcsolatok – az eredeti „selyemút” – újjáélesztése.
Ahogy az a grandiózus fejlesztésekkel lenni szokott, ez is sok csalódást okozott megvalósítása során. Egyes országok a területükön indult beruházásokhoz felvett kínai hitel nyomán nagyon eladósodtak, miközben a fejlesztések nem hozzák azt a gazdasági hasznot, amit vártak tőlük.
Az új selyemút középső folyosója ugyanakkor a terv egyik viszonylag sikeres projektje. A Kaszpi-tengeri útvonal eredetileg Kínát és Japánt kötötte össze Azerbajdzsánnal Kazahsztánon keresztül. Ez egészült ki az azeri fővárost, Bakut, Tbiliszit, Örményország fővárosát és a törökországi Kars városát összekötő vasútvonallal. Innen jól kiépített vasúti összeköttetés vezet Isztambulba, Törökország fővárosába, ahonnan elérhetők az európai piacok, élükön Németországgal. Ezen az útvonalon 2022 májusában jutottak el az első konténerek Kínából Európába. Ez azonban nem minden. A Kaszpi-tenger térségének országai, Azerbajdzsán, Kazahsztán, Türkmenisztán szabadkereskedelmi övezeteket, logisztikai központokat és ipari parkokat építettek ki kikötőik környezetében. Ezzel a térséget önálló régióként is fejleszteni akarják.
Arra építenek, hogy a középső folyosó 2000 kilométerrel rövidebb az északinál és kedvezőbb a klíma a környezetében. Így összességében gyorsabb szállítást kínál a Távol-Kelet-Európa útvonalon. További előnye a geopolitika feszültségek közepette, hogy elkerüli Oroszországot.
Borítókép forrása: http://www.chinadiscovery.com/china-silk-road-tours/maps.html
logMASter raktári szolgáltatások
Magyarországi és uniós ügyfeleink számára 1000 raklap kapacitású raktárat rendeztünk be fóti telephelyünkön. A raktárba érkező árukkal kapcsolatosan vám- és egyéb kiegészítő szolgáltatásokat kínálunk ügyfeleinknek:
- a termékeik “nacionalizálását”, azaz a magyar eladási szabályoknak megfelelő címkézést
- csomagolást, küldeményképzést
- ‘just-in-time’ kiscsomagos (B2C) vagy raklapos (B2B) kiszállítást Magyarországon vagy nemzetközi gyűjtő járatainkkal az EU bármelyik országába.
Amennyiben Ön raktári szolgáltatást is igényelne a szállítmányozáson kívül, kérem keresse bizalommal értékesítő kollégáinkat!