A szállítmányozás jövőjét fürkésző cikkünk első részéből kiderült, hogy a koronavírus-járvány vízválasztó volt az ágazat történetében. Véget vetett az speditőr szakmához tartozó vállalatok profitnövekedésének és digitális átállásra kényszerítette a cégeket.
A pandémia idején bevezetett lezárások felpörgették az online vásárlásokat és ügyintézést, és bár ez a keresleti hullám ellaposodott, a digitalizáció folyamatosan átalakítja a vállalatok életét. A szállítmányozó vállalatok élen járnak ebben – derül ki a The Stat Trade Times hírportál elemzéséből. Eközben a digitalizáció terjedése és egyre olcsóbbá válása nem csupán segítik a speditőröket, hanem veszélyezteti is őket.
Akár a digitális beszerzési, akár értékesítési platformokról van szó, ezek alkalmazásával könnyű belépni a szállítási piacra. Ennek következében robbanásszerűen szaporodnak a kis és közepes nagyságú importőrök, illetve azok a márkák, amelyek közvetlenül a végső fogyasztónak kínálnak. Korábban szállítmányozási szakma specialistái exkluzív szolgáltatásokat nyújtottak a szállíttatóknak, ám ma már a szakmán kívül versenytársak is képesek hasonló szolgáltatásokra. Különösen, hogy a hatóságok is haladnak a korral, és egyre inkább online formában kínálják az export-importtal járó papírmunka elvégzését.
Eközben a nagy szolgáltató vállalatok, mint például Amazon szintén betörtek a szállítmányozók piacára. A digitális technológiában olyan eszközt látnak, amivel csökkenthetik magas szállítási költségeiket.
Ettől persze nem kell kétségbeesniük a szállítmányozóknak. Az új importőrökkel szemben megvan az az előnyük, hogy kiépült szállítói hálózattal, üzleti kapcsolatokkal rendelkeznek a speditőr szakmában. A nagy cégekkel szemben az szól mellettük, hogy azok lehetőségei behatárolják, hogy hol vannak a raktáraik és milyen teherautókkal rendelkeznek.
Végül is a szállíttató nem azt nézi, mi szerepel egy vállalat tevékenységi körei között. Olyan partnert keres, amely megoldást kínál az igényeire. Amely egyik helyről a másikra megbízhatóan elszállítja az áruit, függetlenül attól, milyen termékekről van szó.