A logisztika és a szállítmányozás azok közé az gazdasági ágazatok közé tartozik, amelyeket a férfiak uralnak. Ugyanez igaz a nagy gépek kezelésére, köztük a kamionok vezetésére is, ám mások mellett két német nő is példát ad arra, hogy vannak kivételek – derül ki az Aboutamazon.eu hírportál cikkéből.
A hírportál beszámolója szerint Fanny Krause és Michaela Brauer változást hoz a logisztikai-szállítási ágazatba azzal, hogy üzleti vállalkozóként, illetve kamionsofőrként egyenrangú partnerekként dolgoznak együtt a férfiakkal.
Fanny Krause az FK Transporte közúti teherszállítási vállalat alapítója és vezetője. A vállalata az Amazon partnereként egész Európában részt vesz a csomagszállításban. Szavaiból kiderül, hogy elégedett azzal az életmóddal, amit önálló vállalkozói státusza kínál.
Mielőtt belevágott a cégvezetésbe, tizenöt éven át egy nagy német hitelintézetnél dolgozott pénzügyi szakértőként. A másfél évtized nagyon hosszú idő, úgy érezte váltania kell. Olyan életmódra vágyott, ami a napi verkli helyett minden nap más, amelyben napról napra más és más feladatokat kell megoldania. Az új kihívásokat a logisztikai szakmában találta meg.
Az ötletet ehhez az adta, hogy Fanny és férje, illetve 11 éves lányuk imádnak utazni keresztül-kasul Európán. Azzal, hogy egy széles kapcsolati hálóval rendelkező szállítási vállalat irányítója lett, Fanny gyakran utazik és sokszor vele tarthat családja is.
Ebben az életmódban elsősorban a rugalmasságot szereti. Kevés kötöttséggel oszthatja be munka- és szabadidejét. Miután saját maga főnöke, jóval kisebb az alkalmazkodási kényszer, aminek meg kell felelnie. Fanny úgy látja, semmi akadálya annak, hogy más nők is kövessék a logisztikai bizniszbe.
A logisztikai szakma lényege, hogy gyors döntéseket kell hozni. Mindig azon kell gondolkodni, hogyan juttathatnánk el valamit minél gyorsabban A-ból B-be. Ez napi szervezői munka, és a szervezésben a nők éppen olyan jók, mint a férfiak. Nem csak a családban élhetnek ezzel a képességükkel.
Michaela Brauer, ha lehet, ennél is nagyobb fába vágta a fejszéjét, amikor úgy döntött, hogy kamionsofőr lesz. Egy kis faluból származik, s mint mondja, gyerekkora óta érdekelték a traktorok, teherautók, általában a nagy gépek. Sokat álmodozott arról, hogy egy ilyen nagy gép kerül a keze alá.
Tudja, hogy a teherszállítási ipar sosem volt a könnyű munkát keresők világa. Tisztában van azzal, hogy sokszor erősnek és rámenősnek kell lennie, hogy legyűrje a nap mint nap felmerülő akadályokat. Ugyanakkor úgy véli, megéri az erőfeszítést, mert a kamionok vezetése egész egyszerűen jó móka.
A magyar utakon is egyre gyakrabban látunk hölgyeket a volán mögött. Egyenjogúság? Kényszermegoldás? Vagy az lenne a természetes, ha fele-fele arányban képviselnék magukat a férfiak és nők a kamionos szakmában? Döntse el a kedves olvasó.