A bedőlt szállítási cég romjai alatt keresik az értékeket a volt versenytársak

Az ellátásilánc-logisztikával foglalkozó Flexport megvásárolja a bedőlt digitális szállítási brókercég, a Convoy technológiájának egy részét – írta a TechCrunch hírportál Ryan Petersen, a Flexport vezérigazgatója házon belüli emlékeztető e-mailjére hivatkozva. Ezt vélhetően nem véletlenül szivárogtatták ki vállalat rafinált marketingesei.


A vásárló a Convoy közúti szállítási logisztikai szolgáltatásokat feldolgozó szoftverét szerzi meg, amit az év végéig folyamatosan áttelepítenek a céghez a FreightTech bajnokának romjai alól.

Petersen szükségét érezte hangsúlyozni – és belső használatra szánt, ám kiszivárgott leveléből immáron ügyfelei és befektetői is értesülhetnek róla –, hogy a bedőlt cég üzleti és anyagi kötelezettségei közül semmit sem vesznek át. Ugyanakkor egy kis csoport szakértőt leigazolnak a csődbe ment versenytárs mérnökei közül.

Köztük lehet a Convoy társalapítója, Dan Lewis is – derült ki a Wall Street Journal értesüléséből, amit a gazdasági napilap az ügyhöz közel álló forrásra hivatkozva tett közzé. Lewist ezzel kapcsolatban megkereste a TechCrunch, de nem erősítette meg a hírt.

Petersen memója szerint értékéhez képest szerény összeget fizetnek a megszerzett technológiáért. Ezt azért kellett hangsúlyoznia, mert októberben azzal az ígérettel vette át a Flexport irányítását elődjétől, hogy rendbe teszi a vállalat szétzilált pénzügyeit. Ennek szellemében meghirdetett egy költségcsökkentési tervet, amelynek részeként elbocsátják a cég alkalmazottainak 20 százalékát, azaz 600 embert.

A technológia átvételét részben azzal indokolta, hogy a Flexport ügyfelei egyre inkább azt várják a vállalattól, hogy teljes szállítási szolgáltatást nyújtson nekik. Arról nem értekezett a cégvezető, hogy mennyit hajlandóak a megrendelők fizetni azért, hogy egy szállítási szolgáltatónak kötelezzék el magukat.

Nem elhanyagolható részlet, hogy a Convoy-csomagban hozzájutnak a csődbe ment vállalat ügyféladatbázisához. Ez 400 ezer teherautó-sofőr és 80 ezer fuvarozó vállalat elérhetőségeit tartalmazza. A technológiai pakkban „kifinomult beszállítási technika szerepel” – derül ki az emlékeztetőből. A fuvarfoglalások 98 százaléka állítólag teljesen automatikusan érkezik.

Petersen szükségét látta, hogy azt is hangsúlyozza: a Flexport teljesen más üzleti stratégiát fog követni a jövőben is, mint amit a Convoy vagy más nagy szállítási brókerek követtek. Nem törekednek a gyors növekedésre, hogy bekerüljenek a Fortune 500-ba, azaz a legnagyobb ötszáz vállalatot listázó rangsorba.

Társaságunk, a logMASter honlapján megtalálható az üzemanyagpótlékot és az útdíjakat követő táblázat is.
Ezek napra kész tájékoztatást adnak az aktuális költségekről.