Miközben elképesztő mértékben megugrott a kereslet az Ázsiát és Európát összekötő vasúti szállítási útvonalakon, az orosz hadsereg elképesztő ötletet talált ki a vasúti kocsik „másodlagos hasznosítására”. Több mint harminc kilométer hosszú szerelvényt építettek az orosz-ukrán frontvonalra főként a megszállt területekről összeszedett vasúti kocsikból.
Ami az előbbi hírt illeti, úgy tűnik, a Vörös-tengeren kialakult válság sok vállalat vezetésében lebontotta az etikai aggályokat azzal kapcsolatban, hogy az Ukrajnát megtámadó Oroszországon keresztül szállíttassák és szállítsák áruikat. A szállítmányozó cégek jelentései szerint hiába töredéke a vasúti szállítási kapacitás a tengerinek az Európa és Ázsia közti útvonalon, sokan keresnek erre egérutat az elől, hogy Afrika megkerülésével fuvaroztassák árujukat.
A vasút olcsóbb a légi szállításánál, amelynek díjai például Vietnám és Európa között 65 százalékkal ugrottak meg az év elején. A légi utat annak az árunak a fuvarozására használják, amelyeknél nem fér bele a tengeri kerülőút a szállítási határidőbe.
A vasút kínálta szállítási idő nem rossz.
Rotterdamba 37 nap alatt érkezik az áru a Vörös-tengeren és a Szuezi csatornán át, amit az afrikai kerülő 10-12 nappal hosszabbít meg. Oroszországon át vasúton ugyanez 14–25 nap a kiindulási helytől és a célponttól függően.
Az EU a katonai eszközök fuvarozását szankcionálja ezen az útvonalon, más termékek szállítása megengedett. Ennek eredményeként január-februárban megugrott a kereslet a vasúti szállítás iránt. A holland Rail Bridge Cargo vállalatnál például a korábbihoz képest 37 százalékos volt a növekedés.
„Az orosz tranzitot azok a cégek utasítják el, amelyeknek etikai kifogásaik vannak az oroszországi rezsimmel szemen. A legtöbb megrendelő azonban nem törődik ilyesmivel, amikor az értéklánca működéséről van szó. Gyors, megbízható összeköttetést akar Európa és Ázsia között” – értékelte a helyzetet Igor Tambaca, a holland vállalat igazgatója.
További vasúti szállítási lehetőség a „középső folyosó”, amely Kazahsztán, a Kaszpi-tenger, a Kaukázus érintésével Törökország felé vezet, ám ezen hosszabb időn át utazik az áru. Ennek ellenére ez iránt is nagy az érdeklődés. Mások mellett anyavállalatunk, az osztrák Rail Cargo Group is ajánlja ezt a lehetőséget azoknak a cégeknek, amelyek el akarják kerülni Oroszországot.
A vasúti fuvardíjak az elmúlt hetekben igen kedvezően alakultak, amennyiben érdeklődik a vasúti szállítás iránt, kérjük, jelezze ezen az oldalon részünkre.
Ez aztán Oroszország anyácska szoros ölelése
Eközben az orosz hadsereg bebizonyította, hogy nem szenved hiányt a kreativitás terén, ha arról van szó, hogy az Ukrajnától elcsatolt területeket Oroszországhoz kell kötni. Több mint 30 kilométer hosszú vasúti szerelvényt építettek ki 2100 tehervagonból védelmi falnak szánva az ukrán hadsereg esetleges támadásával szemben.
A “nagy fal” építését 2023 nyarán kezdték meg és egyelőre Donyeck városától délre helyezték el. Az amerikai Institute for the Study of War (ISW) kutatóintézet és a hírszerzési információkat nyilvánosságra hozó ukrán DeepState úgy tudja, hogy „cár vonatnak” keresztelték a rettentő monstrumot.
A szerelvény az ISW adatai szerint hat kilométerre van a fronttól. Ott találtak olyan használaton kívüli vasúti sínt, amire felállíthatták. Az nem derül ki, hogy az acélfal mozdítható-e vagy sem. A katonai szakértők azonban egyetértenek abban, hogy komoly akadályt képezhet a támadók előtt. Még ha lerombolják, akkor is nehéz átkelni rajta, ha pedig átjárót vágnak, akkor az azon átkelőket kiteszik az orosz tüzérségnek.
Szomorú ezt mondani, de a háború után, akármelyik országban lesz is a „cár vonat”, kiváló turistalátványosság lehet belőle.
A monstrumot először a világűrből fedezték fel kémműholdak, úgyhogy elmondható, hogy ha szabad szemmel nem is, de egy jó kukkerrel a Holdról is látható. A kínai nagy falról állították egyes lelkes csillagászok, hogy szabad szemmel is látható a világűrből, ám túloztak. Az viszont tény, hogy annak is védelmi feladata volt. A nomádok támadásának volt hivatva ellenállni. Sikeressége a falra felvonultatott katonai erőn múlott.
Társaságunk változatlanul vállal Kína egész területéről vasúti szállítmányozást FCL és LCL (gyűjtő) szállítmányokra is. Érdemes most vasúton rendelni, mielőtt szembesülni kell a hosszú tengeri határidőkkel és a várható késésekkel. Várjuk érdeklődését, csak egy kattintás az ajánlatkérés!