Aki nem foglalt helyet az ősszel-télen induló repülő öszvérekre, az bajban van

Jó hírként könyvelhetik el a szállítmányozó és a fuvarozó vállalatok is, hogy a világgazdaság növekedése ugyan lassult, de elég jól állja a sarat – derül ki a Dimerco szállítmányozó vállalat körképéből. A növekedés legjobb előrejelzőjének tartott beszerzőimenedzser-index (PMI) globális szinten 52,9 pontra csökkent júniusban a májusi 53,7 pontról.

A mutató 50 pont feletti értékei jelezik előre a gazdaság várható bővülését. Mind a feldolgozóipar, mint a szolgáltatások PMI-je e felett a határ felett maradt.

A Microsoft és a CrowdStrike kiberbiztonsági cég bénázása, ami komoly leállásokhoz vezetett a világ komputerrendszeriben három-ötnapos késéket okozott az Ázsia–USA útvonalon közlekedő légi szállító cégek fuvarjaiban. Az e-kereskedelmi vállalatok megrendelései továbbra is magasak, mert a kereskedők be vannak rezelve, hogy ha újra Donald Trump lesz az Egyesült Államok elnöke, akkor növelni fogják amerikai exportjuk vámterheit.

A kikötői dugók okozta késések miatt a tengeri szállítások egy részét légi útra terelték a megrendelők, ami tovább növeli a repülőgépeken kialakult zsúfoltságot. A széles törzsű gépeken minden hely foglalt az idei negyedik negyedév végéig. Az USA–Ázsia relációban a covid idejére jellemző helyzet alakult ki.

A vízi szállításban a helyzet változatlan, dugók vannak a vasúton is.

A tengeri szállításban május óta hét új járattal nőtt a kínálat, ami hozzájárult az óceáni szállítási tarifák némi csökkenéséhez. A tengeri fuvarozók a geopolitikai feszültségek miatt mérsékelték Kína-központú tevékenységüket. Jobban figyelnek Délkelet-Ázsiára, az Indiai szubkontinensre és Latin-Amerikára.

A globális konténerszállító flotta 10,6 százalékkal bővült 2023. június eleje és 2024. június eleje között. A szállítási szolgáltatások például a Közel-Kelet és az indiai szubkontinens között 22 százalékkal bővültek éves összehasonlításban. A legnagyobb növekedés az Európa–Ázsiai vonalon következett be 24 százalékkal. A többletet lényegében elnyeli, hogy a hajók kénytelenek hosszabb úton, Afrika megkerülésével közlekedni a két végpont között.

Éppen ezért a szakértők azt találgatják, hogy ha békeegyezmény születne a Hamász és Izrael között, és ezzel felszabadulna a Vörös-tenger–Szuezi-csatorna útvonal, az hirtelen látványos szállításitarifa-csökkenést hozhatna.

Ami a vasúti szállítást illeti, miközben a technikai infrastruktúra javul, nem tudnak lépést tartani ezzel a határellenőrzések. Ennek következtében Ázsián belül egyes pontokon egy-két hetes késések alakultak ki. A korábban túlfűtött konténerlízing-üzlet a lehűlés jeleit mutatja, ami mérsékli a konténerek bérleti díját. Az európai járatok kiegyensúlyozott foglalással közlekednek. Hszianból Európába várhatóan némileg drágább lesz árut szállíttatni vasúton, korábban.


A logMASter kapcsolódó szolgáltatásai

Vasúti gyűjtő szolgáltatásaink Kínából, rövid tranzitidőkkel!

Csak néhány raklap árura lenne szüksége a kínai beszállítójától, sürgősen?
Mi 18 nap alatt behozzuk gyűjtő küldeményét Kínából és vámkezelten házhoz szállítjuk Önnek!

Keresse kollégáinkat a sales@logmaster.hu email címen!