Fittyet hány a légi szállítás az amerikai és európai szigorításokra

Az Egyesült Államok és az Európai Unió vámhatóságai ugyan letették a főesküt, hogy jobban át fogják vizsgálni a kisebb csomagokat, amelyeket kedvezménnyel lehet bevinni az USA-ba és az EU-ba, ám ez nem látszik meg a forgalom csökkenésén – derült ki a The Loadstar szakportál cikkéből.

A mutató, amivel mérhető a szállított mennyiség, a légi fuvarozó cégek árszabása. Márpedig az év elején megugrott tarifák kitartóan magasak maradtak. A kis csomagokat a nagy kínai e-kereskedők (Temu, Shein) részesítik előnyben, mert meg akarják spórolni a vámot. Így ezek a csomagok elárasztották a fuvarozási piacot, ezen belül elsősorban a légi szállítást, mert a cégek igyekeznek gyorsan eljuttatni az áruk a vevőkhöz.

„Figyelemre méltó árutömeg van a piacon – mondta Niall van de Wouw, a Xeneta szállítási tanácsadó vállalat légi szállítással foglalkozó részlegének vezetője. – Eddig csak lehetséges volt, most már valószínűnek látszik, hogy a légi fuvarozás teljesítménye két számjegyű tempóban nő 2024-ben. Semmi jele annak, hogy megfordulna a növekedési trend.”

Egy légi szállítmányozással foglalkozó sanghaji szakember ugyanígy látja a helyzetet. Mint mondta, semmi jelét nem tapasztalta annak, hogy az e-kereskedők megrendelései csökkennének az állítólag megszigorított vámellenőrzések miatt. Az online piacterek és webáruházak szállítmányai adják a légi fuvarok több mint felét.

Az ázsiai légi teherszállítási vállalatok arról számolnak be, hogy júniusra az USA-ba induló járataik teljes kapacitását lefoglalták a megrendelők. Ami Európát illeti, még lehet helyet találni a repülőgépeken. Ugyanakkor a fuvarozók az árak hullámzására reagálva heti tarifákkal dolgoznak.

A szakértők ezzel együtt szkeptikusak a jelenlegi trend hosszával kapcsolatban. Iain Donald, az ISD Logistics Solution igazgatója arról posztolt a közösségi médiában, hogy sok szállítmányozással foglalkozó kollégájával együtt úgy látja, az e-kereskedelem felfutó trendje nem tarthat örökké. Ellentmond ennek egyrészt az, hogy a könnyen eldobható, olcsó kínai termékek áradata súlyosan érintheti az importáló országok helyi iparát.

Emellett az e-piactereken kialakult őrült árverseny nyomán el fog jönni az a pillanat, amikor a gyártók nem tudják majd kigazdálkodni a szállítás költségeit. Addig azonban – legalábbis 2024-re vonatkozóan – úgy tűnik, maradnak a nagy tömegű megrendelések a légi teherszállításban.


Amennyiben érdekli kedvező árazású raktározási és/vagy fulfillment szolgáltatásunk, kérjük, hogy keresse munkatársainkat a megadott elérhetőségeken vagy egyszerűen írjon egy e-mailt ide sales@logmaster.hu !