Érvényes a régi igazság a mostani válságokra is, mármint hogy vannak akik szemérmetlenül megszedik magukat rajta – derült ki a Bloomberg tudósításából. A világ tengeri konténerszállítási iparának nyeresége a vörös-tengeri szállítási válság kellős közepén tízmilliárd dollárra futott fel 2024 második negyedévében.
A rekordnagyságú profit annak köszönhető, hogy a vörös-tenger elkerülése miatt kapacitáshiány alakult ki az ágazatban – derült ki John McCown veterán iparági elemző elemzéséből. A legnagyobb konténerszállító vállalatok majdnem kétszeresére növelték nettó nyereségüket április és június között az év első három hónapjával összehasonlítva. Ez 8,88 milliárd dolláros ugrást fed.
Ráadásul a szakértő várakozása szerint a harmadik negyedéves profit is hasonlóan fog alakulni, azaz nagyot fog nőni. Ezt abból gondolja, hogy szépen felfutott a nemzetközi kereskedelem, miután a kiskereskedelmi év végi árufeltöltési szezon a hosszabb szállítási idők miatt a nyár vége helyett, már a nyár elején-közepén elkezdődött.
A tengeri konténerszállítási ipar aranykorszakot élt meg a pandémia alatt, amikor az online kereskedelem felfutásával megugrottak a szállítási igények is. Ezután hullámvölgy következett, oly annyira, hogy 2023 utolsó negyedévében az ágazat egésze veszteséget szenvedett el. Az elmúlt hónapok azonban ismét a kereslet és a kínálat szerencsés kombinációját hozták, igaz, csak részben olyan szinten, mint a pandémia alatt.
Az Afrika megkerülésére kényszerülő hajózás nehézségét kompenzálja a megrendelések megugrása. Az idei második negyedévben 46,4 millió 20 lábas konténernek megfelelő áru hajózott át a fél világon, ami még a koronavírus-járvány idején, 2021 második negyedévében feljegyzett 46,2 millió TEU-nál is több – idézte McCown a Container Trades Statistics Ltd. adatait.
A kereslet különösen erős az USA-ban, miután a kiskereskedők nem csupán karácsonyi spejzolásukat hozták előre, hanem azért is töltögetik a raktáraikat, mert attól tartanak, hogy vámemelések jöhetnek az USA-ban, ha Donald Trump volt elnököt választják meg az ország új elnökének. Emellett dokmunkássztrájkok veszélyeztetik a zavartalan szállításokat.
A logMASter kapcsolódó szolgáltatásai
Vasúti gyűjtő szolgáltatásaink Kínából, rövid tranzitidőkkel!
Csak néhány raklap árura lenne szüksége a kínai beszállítójától, sürgősen?
Mi 18 nap alatt behozzuk gyűjtő küldeményét Kínából és vámkezelten házhoz szállítjuk Önnek!
Keresse kollégáinkat a sales@logmaster.hu email címen!