Magyarországra küldött árut hozott az első kínai expressz konténerhajó

Kitűnő üzleti érzékről tanúságot téve expressz szállítási útvonalat létesítettek a kínaiak a Jangce folyó deltájától Németország tengerpartjához. Ehhez meg kellett találniuk a módját a Szuezi-csatorna használatának.

Befutott a németországi Wilhelmshaven kikötőjébe január utolsó napjaiban az első China–Europe Express (CEX) tengeri konténerszállítmány – adta hírül a China Global Television Network (CGNT) hírportál. Valójában egy tesztről van szó, amelynek célja, hogy korábban soha nem látott gyorsasággal eljuthassanak az áruk a Ningbo-Zhoushan kikötőből európai végcéljukhoz.

A hajóút a korábban megszokott 45 nap helyett mindössze 26 napot vett igénybe. Ezzel ez az expresszjárat biztosítja a leggyorsabb tengeri összeköttetést az ázsiai és az európai kontinens között.

A Kawa Ningbo névre keresztelt konténerszállító hajó december 30-án indult el a Jangce folyó deltájában összegyűjtött áruval a fedélzetén és január 24-én kötött ki Németországban. A kínaiak nem fogták magukat vissza az ünneplésben. Cung Vu, Kína hamburgi konzulja beszédet mondott, amelyben az új selyemút program keretében kiépült Kína–Európa útvonalak jelentőségéhez hasonlította az expressz járatot.

Több mint kétéves kihagyás után vágtak bele az újításba

A CEX-et azt követően hozták létre, hogy 2023 ősze óta rendkívül nehézzé vált a teherhajók közlekedése a Vörös-tengeren és a hozzá kapcsolódó Szuezi-csatornán. A konténerszállító óriások Afrika megkerülésére kényszerültek, miután a jemeni húszi lázadók drón- és rakétatámadásokat intéztek ellenük mondván: így állnak ki az izraeli hadsereg ellen harcoló Hamász mellett.

Marc-Oliver Hauswald a wilhelmshaveni JadeWeserPort konténertermináljának igazgatója köszönetet mondott azért, hogy kínai partnerük, a világ egyik legnagyobb kikötője az ő létesítményüket választotta az expresszjáratok célállomásának. A wilhelmshaveni az egyetlen mélytengeri kikötő Németországban, amely vasúti és közúti szállítási összeköttetést kínál Európa belső részeihez.

A 2400 TEU szállítmánnyal érkezett CEX-járat elsősorban magyarországi autógyártóknak hozott akkumulátorokat. Emellett más high-tech termékek voltak a fedélzetén. Ez azt sejteti, hogy a kínaiak rájöttek, hogy a legkritikusabb árucikkek esetén megtérülhetnek az expressz szállítással járó pluszköltségek. Ezért érdemes versenytársaik előtt létrehozni azt a fajta szállítási összeköttetést.

A kínai haditengerészet megtette, amit régen vártak tőle

A nagy titok természetesen az, hogy miként sikerült elfogadható szintre csökkenteni a vörös-tengeri hajózás kockázatát. A választ a CEX-et útjára indító Kawa hajózási társaság adta meg, amely korábban is üzemeltetett járatokat Kína és a közel-keleti országok között. 

Maud Lau, a Kawa Shipping vezérigazgatója elárulta, hogy megállapodást kötöttek a kínai haditengerészettel, amelynek egyik hadihajója védelmezte konténerszállítójukat a Vörös-tengeren. A világ tengereinek biztonságáról eddig lényegében az USA haditengerészeti erői gondoskodtak. Ez az első példa arra, hogy a kínai hadsereg távol az ázsiai ország határától hatékonyan biztosítja a hajózás zavartalanságát.

A Zhejiang Seaport Logistics Group beszámolója szerint egyelőre havonta egy CEX járatot akarnak útjára indítani februártól kezdve. Az év végére el akarnak jutni oda, hogy hetente két 26 napos szállítást ígérő expressz konténerszállító hajó keljen át a fél világon Kína és Európa között. A következő CEX hajó február végén indul a Ningbo-Zhoushan kikötőből.

A logMASter versenyképes szolgáltatása Távol-Keletről

Vasúti gyűjtő szolgáltatásaink Kínából, rövid tranzitidőkkel!

Csak néhány raklap árura lenne szüksége a kínai beszállítójától, sürgősen?
Mi 18 nap alatt behozzuk gyűjtő küldeményét Kínából és vámkezelten házhoz szállítjuk Önnek!

Keresse kollégáinkat a sales@logmaster.eu email címen!