A közlekedésben is elkezdődött a nagy süketelés az AI-ról (2. rész)

AI
A mesterséges intelligencia (AI) hatásairól, beleértve ebbe a szállítási, szállítmányozási, logisztika ágazatra gyakorolt hatását is könyvtárakat írtak tele a szakértők. Ebben szerepe van a nagy érdeklődésnek a téma iránt. Az újdonság természete azonban már csak olyan, hogy a válaszok a jövő ködébe vesznek. A nagy érdeklődés és a kevés válasz közti űrt süketeléssel lehet kitölteni. A cikk 1. része itt olvasható.

A mesterséges intelligencia hatásairól szóló cikket közölt a CNBC, amelyből az derült ki, hogy szakértők szerint az AI teljesen felforgathatja a szállítási, szállítmányozási, logisztika iparágat. A teherautó-sofőröket feleslegessé teszik az autonóm járművek, a raktárosokat az automata raktárak, az elemző közgazdászokat az elemző “botok”.

A mesterséges intelligencia előre látja a beszállítás és az értékesítés folyamatának alakulását beleértve az olyan előre nem látható felfordulásokat is, mint amilyeneket a covid és a ukrajnai háború okozott. Az AI-val kapcsolatos előrejelzések azt sejtetik, hogy az embereknek nem lesz más dolguk, mint hogy az tegyék, ami a mesterséges intelligencia mond.

A vezetőket személyes AI tanácsadó fogja instruálni, a beosztottaknak – már azoknak, akik nem vesztik el az állásukat – az AI mondja majd meg mit csináljanak.

A Jefferies befektetési bank szakértői – talán tudtukon kívül – megjósolják az AI diktatúráját. A generatív mesterséges intelligencia előre fogja jelezni a keresletet, a szállítási igényt, a fuvarozóknak jelezni fogja, mikor kell szervizbe vinni a járműveiket, ki fogja találni az optimális szállítási útvonalakat és valós időben nyomon fogja követi az áruk mozgását.

Az áruhiányra, az időjárási okokra visszavezethető késlekedések a múlt ködébe vesznek, mert az AI ezeket a problémákat is előre fogja látni, és úgy fogja szervezni a szállítást és a raktározást, hogy ezek a problémák fel se merüljenek – írták a Jefferies kutatói Stephanie Moore vezetésével.

Az egyik nagy tengeri fuvarozó multinacionális cég technológiai és információs vezetője, Naneet Kapoor nem látja ilyen lefutottnak a helyzetet. Csak arról beszél, hogy cége milyen „agresszíven fogja integrálni tevékenységébe a mesterséges intelligenciát”. Az AI segítségével létrehozzák azt, amit „előrejelzett szállítmányérkezési modellnek” neveznek.

Ezzel megbízhatóbban tudják majd tájékoztatni ügyfeleiket árujuk érkezéséről, akik így jobban tervezhetik készleteiket és csökkenthetik költségeiket. Persze ha az AI is csak valószínűségként tud számolni mondjuk egy kikötői sztrájkkal, akkor ő is csak azt tudja majd mondani az ügyfélnek, hogy valószínűleg ekkor és ekkor rakodják ki az áruját a kikötőben. Vagy sem.

Egy dolog hiányzik fájóan ezekből az előrejelzésekből. Nevezetesen az, hogy mégis mibe fog fájni az AI alkalmazása a fuvarozó és szállítmányozó vállalatoknak.

Bizonyára nem lesz olcsó mulatság és borítékolhatóan elindul a verseny közöttük abban, melyiküknek milyen jó AI-ja van. A mesterséges intelligencia fejlesztői különböző szintű mesterséges intelligenciákat fognak kínálni és ami fokozni fogja a szállítmányozó cégek vezetőinek fejfájását az az lesz, az AI-hoz értő szakértők között óriási különbségek lesznek.

Ezzel rövid úton eljutottunk oda, hogy aki versenyben akar maradni, az nem tehet majd mást, mint hogy valahogy kicsengeti a megfizethetetlen mesterséges intelligencia és egy azt mesterien vagy inkább művészi szinten kezelő AI-szakértő még megfizethetetlenebb bérét.

Vagy ehelyett felvesz elfogadható áron dolgozó, hozzáértő, az ügyfelekkel emberi kapcsolatot tartó munkatársakat.

A logMASter kapcsolódó szolgáltatásai

Fulfillment extra szolgáltatás gyorsan és kedvező áron!

A logMASter esetében a megszokott fulfillment szolgáltatások további extrákkal bővülhetnek, hiszen nemzetközi szállítmányozóként elvégezzük a termék teljes körű behozatalát is: közúton, vasúton, légi vagy tengeri szállítással, biztosítással, vámolással és szaktanácsadással.

Keresse kollégáinkatsales@logmaster.hu email címen!