Optimista hangulatban adott interjút a CNBC-nek a tengeri szállítási ipar egyik óriásvállalatának vezetője. Rolf Habben Jansen, a Hapaq-Lloyd, a világ ötödik legnagyobb konténerszállítási hajózási társasága vezérigazgatója úgy véli, hogy 2024 hátra lévő részében erősödni fog a világkereskedelem.
Ezt a tanulságot a vállalata ügyfeleivel és a logisztikai cégek élén álló kollégáival folytatott beszélgetéseiből szűrte le. A kereskedők felhalmozott készletei zsugorodnak és a kínai holdújévi ünnepeket követően elég jól magához tértek a kínai feldolgozóipari vállalatok – fejtegette a cégvezető. Ez a kereslet és a kínálat oldaláról is erősítheti az üzletet.
Összességében azt jósolja, hogy az év második felében erősebb lehet a szállítással foglalkozó vállalatok forgalma, mint amit a korábban készült előrejelzések előre vetítettek.
Az elmúlt év vége nehéz volt a konténerszállító cégeknek, mivel a vörös-tengeri válság novemberben robbant ki, amikor a februári holdújévi ünnepek miatt előrehozott fuvarjaikat bonyolítják le. Ennek nyomán a 40 lábas konténerek szállítási díja az Ázsia–USA relációban 2024 elejére 3060 és 3760 dollár közé ment fel, majd ezt követően csökkenésnek indult.
Ugyanakkor attól függően, hogy a hajók az USA melyik partját célozzák meg, még midig 120-150 százalékkal magasabb a tavalyinál.
Jansen annak ellenére optimista, hogy nem várja a Vörös-tenger–Szuezi-csatorna útvonal gyors szabaddá válását. Úgy gondolja, hiába tesz nem számos ország mindent, hogy leszoktassa a jemeni húszi lázadókat a kereskedelmi hajók elleni drón- és rakétatámadásokról, még jó pár hónapig veszélyes marad a hajózás Jemen nyugati partjai mentén.
Az Afrika felé kerülőútra kényszerült hajók nem csak a hosszabb utazás miatt fogyasztanak több üzemanyagot, hanem azért is, mert gyorsabban haladnak. Ez egyben növeli és javítja szállítási képességeiket is. A konténerszállító cégek öt százalékkal bővítették hajóflottáik kapacitását, amit a nagyobb sebesség 8-10 százalékos kapacitásbővüléssé növel.
A sok korábbi viszontagság, nagy csődök, járvány, havária a Szuezi csatornában, a mostani Vörös-tengeri válság ellenére a hajóstársaságok jelentős mértékű kapacitásbővítést terveznek. Kérdés persze, hogy vajon mi történik majd a fuvarpiacon akkor, amikor a most leadott megrendelések elkészülnek és a megnövekedett kapacitás tengerre kerül.
Társaságunk a kínai vasúti forgalomban több platformról indít hetente többször vonatokat Magyarország felé. Örömmel állunk rendelkezésükre vasúti gyűjtő (LCL) vagy teljes rakományú konténeres (FCL) rakományok szállítmányozására. Amennyiben Önnek szüksége van összehasonlító vasúti ajánlatra Kínából, kollégáink örömmel kidolgozzák az aktuális tengeri és vasúti útvonalakra vonatkozó szállítási ajánlatot egészen az Önök telephelyéig.
Várjuk érdeklődését, csak egy kattintás az ajánlatkérés!