Összesen 96 Kína–Európa vasúti teherszállító szerelvény indult útjára Sencsenből az európai úti célok felé 2024 első felében – adta hírül az állami tulajdonú China Global Television Network (CGTN) hírügynökség a vámadatokra hivatkozva. A tehervagonok összesen 384,2 millió dollár értékű árut szállítottak.
Ez azt jelenti, hogy az idei év első felében 34,2 százalékkal több áru indult útnak, mint 2023 első fél évében.
A járatok keresztezték Oroszországot, Beloruszt, Lengyelországot mielőtt elérték Németországban és más európai országokban lévő úti céljukat. A szállított áruk több mint százféle termékkategóriához tartoztak az elektronikai termékektől a robotokon és a gépipari alkatrészeken át a ruházati cikkekig.
A tengeri és a légi szállítással szemben a Kína–Európa vasúti összeköttetés kevésbé kitett az időjárási akadályoknak, ami bizonyos mennyiség esetén vonzóvá teszi ezt a lehetőséget a megrendelőknek. Főként olyanoknak, amelyeknek fontos a határidők betartása – fényezte tevékenységüket Hszü Csen-kang sencseni vámtisztviselő.
A helyi termelők kitettek magukért, aminek eredményeként egyre több árucikk érkezik a közeli Gyöngy-folyó deltájának térségéből. A vasúti összeköttetés jelentősége nő a Kuangtung–Hongkong–Makaó térségben készülő áruk értékesítésében – árulta el Hszü. A tisztviselő elmondása szerint az év eleje óta támogatják a Sencsen–Budapest útvonal használatát abban a reményben, hogy ez lehetővé teszi piacaik bővítését.
A Kína és Európa közti vasúti szállítás májusban érkezett fontos állomásához, amikor a járatok indításától számítva a kilencvenezredik szerelvény vette az irány a lengyelországi Malaszewicze felé. Az impozáns statisztika szerint 2016 és 2023 között az évi járatszám 1700-ről 17 ezerre nőtt. A szállított áru értéke az első évben nyolcmilliárd dollár volt, ami hét év alatt 56,7 milliárd dollárra ment fel.
A Magyarországra irányuló vasúti import is drágul folyamatosan. Ráadásul a kínai vasúti kapacitás sem elegendő. Javasoljuk ügyfeleinknek, minél hamarabb keressenek meg bennünket a vasúti küldeményeikkel, mert egyre nehezebb a szükséges vasúti kapacitást Kínából megszerezni és emiatt az áru késedelmesen tud csak indulni a feladótól.