logMASter szállítmányozási blog
Növekvő olvasótáborunkkal büszkén kötelezzük el magunkat az iránt, hogy értékes tartalmakat nyújtsunk ügyfeleinknek, segítve őket az állandóan változó logisztika világában való tájékozódásban és döntéshozatalban. Kövessék figyelemmel a logMASter blog további izgalmas és informatív cikkeit Facebook oldalunkon is, miközben mi folytatjuk a növekedést és az iparági szakemberek kiszolgálását.
2023 (24) 2024 (13) AI (3) biztonság (3) bróker (3) CNBC (4) Convoy (3) csomagszállítás (6) címkézés (4) Dimerco (6) e-commerce (3) e-kereskedelem (8) Egyesült Királyság (3) elektromos meghajtás (4) elektromos teherautó (4) elektromos átállás (4) ellátási lánc (3) előrejelzés (19) EU (6) Európa (10) export (4) FCL (5) Freightwaves (6) futószalag (3) fuvar (3) fuvarozás (41) geopolitika (6) gyűjtő szállítmányozás (5) hajó (6) hidrogén meghajtás (3) háború (7) húszi (4) import (4) Indokína (4) infrastruktúra (3) innováció (3) Japán (3) jog (4) jövedéki adó (6) kamion (8) kereskedelem (17) kerékpár (3) klímaválság (3) kockázat (3) konténer (34) konténerszállítás (11) Kína (41) környezetvédelem (3) Közel-Kelet (5) közlekedés (6) közúti szállítás (31) LCL (8) Lengyelország (3) logisztika (14) logMASter (23) légi (5) légi fuvarozás (5) légi szállítás (7) Maersk (3) Magyarország (7) mesterséges intelligencia (4) munkaerő (3) nearshoring (4) Németország (5) Oroszország (8) rakomány (3) raktár (7) raktárlogisztika (4) recesszió (3) reshoring (6) selyemút (3) sofőr (3) szabályozás (4) Szuezi csatorna (3) szállítmányozás (34) szállítás (68) szállítási díj (3) szén-dioxid-kibocsátás (4) tarifa (5) technológiai (7) teherautó (3) tengeri (15) tengeri fuvarozás (25) tengeri szállítmányozás (3) tengeri szállítás (10) USA (28) utolsó kilóméter (3) vasút (7) vasúti (6) vasúti szállítmányozás (10) vasúti szállítás (3) Vietnám (12) válság (6) vám (4) Vörös-tenger (11) webshop (4) Ázsia (6) útdíj (4) üzemanyag (8)
- Összekuszálódott világban kell megélniük a szállítási vállalatoknakA beszerzőimenedzser-index (PMI) világszinten határozott növekedést jelez, a részletekben rejtőzködő ördög a feldolgozóipar gyengélkedéséről tanúskodik.
- Pofonegyszerű megoldással állíthatják át fokozatosan elektromos meghajtásra a kamionokatA kaliforniai Range Energy vállalat kitalált valamit, és a kérdés csupán annyi, hogy miért csak most jutott eszébe ez valakinek.
- Szóba került az atommeghajtású konténerszállító hajók építésének lehetőségeA Maersk rész vesz egy közös feltáró munkában, hogy kiderítsék, lehetne-e alkalmazni a nukleáris meghajtást a teherhajózásban.
- Sokszereplős meccs indulhat Trump megválasztásával, amiben a szállítási ipar is nyakig érintettDonald Trump úgy tekint Mexikóra, mint hátsó kapura, amelyen keresztül a kínai áruk bejutnak az USA-ba.
- Méreteiket meghazudtolva spricceltek szét az olajtankerek iráni kikötőjüktőlAz iráni nemzeti tankervállalat láthatóan tart egy támadástól. A VLCC szupertankerek eltűntek a Kharg-sziget körül.
- Durván bánhat hagyományos szállítmányozó ügyfeleivel a dán fuvarozó óriásA Maersk dán szállítmányozó nyáron állította szolgálatba új Boeing 777-es teherszállító repülőgépét.
- Szemérmetlenül kaszálnak a nagy konténerfuvarozókA világ tengeri konténerszállítási iparának nyeresége a vörös-tengeri szállítási válság kellős közepén tízmilliárd dollárra futott fel 2024 II. negyedévében.
- A mesterséges intelligencia átveszi az irányítást a logisztika szervezésébenAz extrém időjárás elleni intézkedések nem kevés pénzbe kerülnek, ám hosszabb távon kifizetődőek. A technológia segít csökkenteni a pluszköltségeket.
- Gigantikus csatornaépítés szabja át Nyugat-Európa szállítási hálózatátBelefognak a Franciaországon és Belgiumon át húzódó nagy csatorna építésébe: az új vízi szállítási útvonalnak logisztikai központokat kell vonzaniuk.
- A magyar kormány döntött a csatlakozásról az európai e-fuvarlevélrendszerbeA kizárólag magyar tulajdonosi háttérrel létrejött e-CMR Europe Kft. ugrásra készen várja az e-CMR hazai ratifikációját.
- Kikészíti az e-kereskedőket a kézbesítési határidő minimálisra rövidítéseA fejlett országokban az egy naposra csökkent elvárható kézbesítési idő logisztikai költsége állandó fejfájást okoz az e-kereskedőknek.
- Még nem jött el a fordulat, a gazdasági racionalitás a klímafrász háborújábanA vörös-tengeri szállítási válság egyik mellékszála, hogy a kerülőútra kényszerülő hajók jóval nagyobb szén-dioxid-kibocsátással teszik meg az utat.